The Intercept припомни най-нашумелите и позорни фалшиви новини от американски издания, посветени на «руската намеса».

Статия от списание  Fortune от  12 януари 2017 год.

Посветена е на това, че «руките хакери от RT» уж са завзели американската мрежа  C-SPAN.

Всъщност «C-SPAN1» спряло излъчването си за 10 минути, през което време зрителите гладали програмата на RT.

Изданието признало грешката си, защото случилото се не било дело на RT.

Статия от изданието «The Washington Post» за това, как руските хакери разбили мрежата за електроснабдяване с цел да парализират щата Върмонт.

Статията е от 30 декември 2016 г. Американското общество негодувало. По-късно изданието уточнило, че вредоносната дейност нямала нищо общо с Русия, нито с енергетиката.

8-о  място — The Washington Post. През есента на 2016 г изданието публикува материал за «внедряването на Русия в американската политика чрез социалната мрежа».

Автори на изследването били група експерти  от «PropOrNot».

Под разгрома на изданието попаднали около 20 сайта с различна насоченост. Много заплашвали със съд.

Но след следмица станало ясно редакционното уточнение, с което  The Washington Post сваляло отговорността от себе си, прехвърляйки вината за клевата върху всички тези никому неизвестни изследователи.

 

CNN и репортаж от 22 януари 2017 г, който коствал кариерата на трима кореспонденти — 7 място в рейтинга.

Метериалът бил посветен на връзките на съветника на Тръмп Антъни Скарамучи с Руския фонд за преки инвестиции, но всичко отново се оказало лъжа.

Изявлението на Кен Диланян, кореспондент, известен с връзките си с ЦРУ, за това, че Русия уж е виновна за няколко «атаки» върху американски дипломати в Куба позволило инцидентът да заеме 6-то място в рейтинга.

5-то място, статия от  изданието «Slate», която на 31 декември 2016 година обвинила  «The Trump Organization», че има сървър, чрез който президентът на САЩ общува с Москва.

Хилъри Клинтън не изпуснала възможността да си направи пиар в статията, но митът на следващият ден бил обявен за лъжа.

Статията, посветена на «срещите» на екс-главата на предизборния щаб на Тръмп  Пол Манафорт със създателя на  «WikiLeaks» Джулиан Асанж в Лондон позволила британското издание  «The Guardian» да заеме 4-то място в рейтинга.

Накрая се констатирало, че подобни срещи не биха могли да останат незабелязани.

Никой не потвърдил тази информация.

CNN — 3-то място с материал от 27 юли миналата година, посветен на екс-адвоката на президента Майкъл Коен и неговите «признания», че Трмъп е знаел за срещата по изграждането на  «Trump Tower». CNN бил уличен в лъжа.

Телевизията твърдяла, че адвокатът на Коен Лени Дейвис отказва да коментира ситуацията, макар именно той да бил източникът на инфорамиця за този материал.

Накрая Дейвис опровергал всички обвинения на CNN, което заставило телевизията да отстрани материала.

2-ро място —  «BuzzFeed» с гръмко заклавие — спецпрокурорът Мълър уж имал доказателства за думите на Тръмп, който искал Коен да излъже Конгреса за преговорите по изграждането на  Trump Tower.

Макар самият Мълър да не потвърдил тези изявления.

На 1-о място — CNN и MSNBC, които на 9 декември 2017 г започнали «най-унизителното представление» в историята на медиите в страната.

«Тръмп-малдши имал достъп до електронната кореспондениця на Националния комитет на демокатите, публикувана по-късно в  WikiLeaks», — гръмко заявили от CNN, но и до днес хората недоумяват как тези «информирани източници» са се изхитрили да изкривят действителността, защото по-късно се изяснило, че Тръмп-младши напълно случайно получил информацията, която вече била публикувана в WikiLeaks.

Петя Паликрушева

Тагове: ; ; ;