Държавният комитет на Украйна по въпросите на телевизията и радиото назова 12 руски издателства и сайтове, по отношение на които има намерение да въведе санкции.

Това съобщава пресслужбата на ведомството.

Причината, според комитета, е «издаването на литература с антиукраинско съдържание».

Отбелязва се, че комитетът има списък с книжните издания, чието съдържание «е насочено към ликвидиране на независимостта на Украйна, пропаганда на насилие, разпалване на междуетническа, расова, религиозна вражда, извършване на терористични актове, посегателство над правата и свободите на човека».

В списъка са 184 имена от книжната продукция на Русия.

Сред тях са произведения на  Захар Прилепин, Едуард Лимонов, Александър Дугин, полковника от КГБ Анатолий Терещенко и други.

Освен това, в списъка се оказаха руските издателства, като  «Вече», «Ексмо», «Центрполиграф», «Алгоритъм».

Украинските санкции

В  края на май Киев въведе санкции спрямо  МИА «Россия сегодня» и портала «РИА Новости Украина», а също блокира достъпа към сайтовете «Россиясегодня.рф», Sputniknews.com, Ria.ru, Rsport.ria.ru, 1prime.ru, realty.ria.ru и множество други сайтове, включително News Front, който четете в момента.

Освен това, в санкционния списък попаднаха 1748 физически и 756 юридически лица.

Руските СМИ са били подлагани на натиск от страна на украинските власти и по-рано, още през миналата година в санкционния списък попаднаха както СМИ, така и отделни журналисти.

Генералният директор на МИА «Россия сегодня» Дмитрий Киселев нарече тези действия проява на безсилие от страна на Киев.

Според него, така украинските власти се подготвят към прочистване на медийното пространство в навечерието на изборите.

Държавната дума на Русия нарече стъпките на Украйна по ограничаване свободата на словото незаконни и противоестествени.
Петя Паликрушева

 

 

 

Тагове: ; ; ; ;